W dobie kiedy nasza dieta nie jest najzdrowsza a potrawy, które jemy często można nazwać „śmieciowym” jedzeniem warto zastanowić się nad wdrożeniem diety alkalicznej.

Po co nam dieta alkaliczna? Jakie jest jej znaczenie?

Dieta alkaliczna ma mnóstwo zalet m,in, pomaga zapobiec rakowi, otyłości czy chorobom serca i poprawić wydajność naszego organizmu.

Kiedy wcinamy bez pardonu wszystko to, co nam wpadnie „na szybko” w łapkę, obciążamy swój organizm. Zakwaszamy go nadmiernie i czynimy go podatniejszym na choroby, ponieważ układ odpornościowy jest osłabiony. Dodatkowo często brakuje w tej „diecie” składników odżywczych a szkodliwe jej składniki zakłócają równowagę pH w organizmie.

Nie od dzisiaj wiadomo, żę środowisko w organizmie powinno być alkaliczne (zasadowe), m.in. dlatego, że rak i inne choroby takiego środowiska nie lubią.

Co zatem robić??

To proste!! Należy zwiększyć spożycie alkalizujących pokarmów i dzięki temu poprawić ogólny stan zdrowia.

A jaki poziom zakwaszenia w naszym organizmie jest optymalny??

Odpowiedni poziom pH krwi wynosi 7,35-7,45 – jest to odczyn alkaliczny – lekko zasadowy.

Gdy wynik ten spada poniżej tej normy to świadczy to o niezdrowym zakwaszeniu organizmu i zwiększonym ryzyku chorób serca, otyłości cy nowotworów. Zaleca się w tym przypadku dietę alkaliczną, którą możesz stosować przez 3 do 4 tygodni – dzięki tej diecie oczyścisz organizm z kwaśnych toksyn.

Zatem jak jeść??

Zanim zaczniesz dietę alkaliczną musisz podzielić swoje jedzenie w stosunku 80/20. 80% produktów alkalicznych i 20% produktów zakwaszających.

Poniższa tabela wspomoże Cię przy wyborze produktów, które są optymalnie najlepsze:

Dieta zasadowa: tabela pH produktów spożywczych

Wartość pH Produkt
pH 10 Marchewka
Cytryna i limonka
Jarmuż
Czerwona kapusta
Kalafior
Brukselka
Brokuł
Ogórek zielony
Seler
Skórka ziemniaka
pH 9.0 Oliwa z oliwek
Cukinia
Mango
Słodki ziemniak
Kiwi
Gruszka
Figa i daktyl
Melon
Winogrono
Borówka
pH 8.0 Jabłko
Pomidor
Ananas
Pomarańcza
Truskawka
Oliwki
Awokado
Grzyby
Brzoskwinia
Banan
Morela
pH 7.0 – pH neutralne – optymalna wartość pH ludzkiej krwi Tzw. kranówka w większości domów
Masło – świeże i niesolone
Mleko krowie
Margaryna
Oleje, z wyłączeniem oliwy z oliwek
pH 6.0 Jogurt
Jajko
Soki owocowe
Herbata
Śliwka
Tuńczyk
Łosoś
Kokos
Kakao
Brązowy ryż
pH 5.0 Cukier
Ziemniak bez skórki
Solone masło
Piwo
Biały ryż
Owoce w puszce
Soczewica
Melasa
Otręby pszenne
Rabarbar
pH 4.0 Kawa
Pistacje
Popcorn
Pszenica
Żurawina
Suszona śliwka
Jeżyna
Orzech ziemny
Sos pomidorowy
Słodzone soki owocowe
pH 3.0 Czekolada
Wino
Ser
Jagnięcina
Wieprzowina
Owoce morza
Czarna herbata
Aspartam – słodzik dietetyczny
Ocet
Produkty podgrzane w mikrofali

Jak widać podstawę diety alkalicznej stanowi większość warzyw i owoców więc nie powinniście mieć większych problemów z jej zaprowadzeniem. Przecież każdy z nas je lubi mniej lub bardziej.

Warto też wiedzieć, jakich produktów w diecie zasadowej unikać, a są to:

Staraj się pilnować proporcji 80/20 o której wspominałam wyżej. A gdy skusisz się i zjesz więcej produktów, które mają niski poziom ph po prostu zjedz produkty wysoko alkaliczne i wyrównasz tym samym poziom pH. Dla przykładu może to być np. skrapianie kotletów schabowych czy ryb sokiem ze świeżej cytryny.

Podsumujmy zatem zasady w diecie alkalicznej:

– zaleca się na śniadanie jeść żółte i zielone warzywa.

– produkty zbożowe można spożywać nie częściej niż trzy razy w tygodniu.

– dozwolone są umiarkowane ilości produktów mięsnych z chudej wołowiny, cielęciny, jagnięciny, kurczaka i indyka.

– ryby w menu można uwzględniać 2 do 3 razy w tygodniu.

– między posiłkami zaleca się pić alkaliczną wodę, herbaty ziołowe, zieloną i naturalne soki.

– warzywa i owoce najlepiej jeść na surowo lub gotowane ale nie pieczone czy smażone.

I absolutnie nie jedz po 19.00.

Zapraszam do wyzwania i oczyszczenia organizmu w ten całkiem smaczny sposób. Myślę, że efekt i odczuwalna zmiana samopoczucia pozytywnie Was zaskoczy.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments